UNPLUG YOURSELF - ODPOJTE SE a zkuste to jinak

22.10.2019

TEACHING UNPLUGGED. Termín používaný pány Lukem Meddingsem a Scottem Thornburym, kteří se věnují výuce angličtiny desítky let po celém světě. Sami jej nevymysleli, spíše dali dohromady své zkušenosti a zkušenosti jiných lektorů (většina lektorů a učitelů zjistí, že občas DOGME, jak se tomuto přístupu také říká, již použila, či používá). Já sám jsem se o tomto přístupu dozvěděl na jedné konferenci pořádané profesory z University Palackého. Jedná se o holistický přístup k výuce. Studenti nejsou vnímáni jako prázdné nádoby, které je třeba naplnit, ale jako nádoby plné zkušeností, zážitků a informací.

DOGME se soustředí na jazyk, který studenti znají a používají, a slovní zásoba, gramatika se vysvětluje dle toho, jak se objeví v té, které lekci. Nejedná se však o nějaký "pokec", DOGME má strukturu, ale místo nudných drilů se soustředí na praktická procvičování jazyka v akci. Například místo cvičení o deseti větách v minulém čase, se lektor prostě zeptá, co student dělal o víkendu. A na toto téma se opět může rozvést květnatá debata v minulém čase pomocí slov, která student zná, a pokud je nezná v angličtině, lektor mu je poví. Je to přirozené, student používá i v angličtině výrazy, které jsou mu blízké v jeho rodném jazyce. Lektor si značí případné nesrovnalosti v jazyku, chyby, které se objeví a potom na ně poukáže.

Tento popis je pouze nastínění, více informací dodám v příštím příspěvku (ti aktivnější zadají do Google "teaching unplugged"). 

© 2019 Jazyková agentura BIG English.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma!